عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

LINK

اسپارک الکترونیک
Spark Electronic
باران عشق
Mahdiba مرغ مینا
پرنده سخنگو شهر عشق
عاشقانه ها کتاب الکترونیکی
کتابخانه مجازی کتابهای ممنوعه
صفربوک کتابهای کمیاب
0BOOK کتابهای ماندگار
0BOOKصفربوک
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                   دانلود کتاب رباعیات حکیم عمر خیام >> کتابخانه کتیبه <<  www.0book.tk

عُمَر خَیّام نیشابوری (نام کامل: غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خَیام نیشابوری) (زادهٔ ۲۸ اردیبهشت ۴۲۷ خورشیدی در نیشابور - درگذشته ۱۲ آذر ۵۱۰ خورشیدی در نیشابور) که خیامی و خیام نیشابوری و خیامی النیسابوری هم نامیده شده‌است، فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و رباعی سرای ایرانی در دورهٔ سلجوقی است. گرچه پایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی او است و لقبش «حجةالحق» بوده‌است؛ ولی آوازهٔ وی بیشتر به واسطهٔ نگارش رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد. افزون بر آن‌که رباعیات خیام را به اغلب زبان‌های زنده ترجمه نموده‌اند، ادوارد فیتزجرالد رباعیات او را به زبان انگلیسی ترجمه کرده‌است که مایهٔ شهرت بیشتر وی در مغرب‌زمین گردیده‌است.

یکی از برجسته‌ترین کارهای وی را می‌توان اصلاح گاهشماری ایران در زمان وزارت خواجه نظام‌الملک، که در دورهٔ سلطنت ملک‌شاه سلجوقی (۴۲۶ - ۴۹۰ هجری قمری) بود، دانست. وی در ریاضیات، علوم ادبی، دینی و تاریخی استاد بود. نقش خیام در حل معادلات درجه سوم و مطالعات‌اش دربارهٔ اصل پنجم اقلیدس نام او را به عنوان ریاضی‌دانی برجسته در تاریخ علم ثبت کرده‌است.ابداع نظریه‌ای دربارهٔ نسبت‌های هم‌ارز با نظریهٔ اقلیدس نیز از مهم‌ترین کارهای اوست.

 

در ادامه می توانید رباعیات عمر خیام را دانلود و مطالعه نمائید !



:: بازدید از این مطلب : 1208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : 29 خرداد 1393

دانلود کتاب یادداشتهای امیر اسداله اعلم (مجموعه 5 جلدی)    >> کتابخانه کتیبه <<    www.zerobook.lxb.ir

دانلود کتاب یادداشتهای امیر اسداله اعلم (مجموعه کامل)

 

یادداشتهای امیر اسدالله عَلَم کتابی است شامل خاطرات ، مشاهدات و یادداشت‌های امیراسدالله علم وزیر دربار محمدرضا شاه پهلوی که دکتر علی نقی عالیخانی آنها را ویرایش کرده است. کتاب « یادداشت‌های عَلَم » اهمیت تاریخی دارد زیرا اسدالله علم از یکسو تنها کسی در درون دربار پهلوی دوم بوده که یادداشت‌های خود را به یادگار نهاده و ثانیا از معدود افرادی است که بیشتر لحظات ، ارتباطات و تحولات ریز و درشت درون دربار دوم حضور و اطلاع داشته است . این کتاب در بر گیرنده خاطرات و یادداشتهای امیر اسدالله علم در فاصله زمانی ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۴ خورشیدی است .

کتاب یادداشت‌های علم که تا کنون پنج جلد از آن به فارسی منتشر شده در دو جلد نیز به طور خلاصه به انگلیسی منتشر شده است. «یادداشت‌های علم» چاپ‌های متعددی در ایران بوسیله انتشارات ثالث، معین ، مازیار و کتاب سرا داشته است.

چاپ این کتاب در سال ۱۳۷۲ در ایران آغاز شد و آخرین جلد ان در سال ۱۳۸۴ منتشر شد. این کتاب یکی از بهترین اثار سیاسی در ایران معاصر بوده و بخشی از حقایق پشت پرده سیاسی در دوران حکومت محمد رضا شاه را آشکار می کند.



:: موضوعات مرتبط: ۞ کتابهای تاریخی ۞ , دانلود کتاب یادداشتهای امیر اسداله اعلم (مجموعه 5 جلدی) , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب یادداشتهای امیر اسداله اعلم (مجموعه کامل) , دانلود کتاب یادداشتهای امیر اسداله اعلم , کتاب یادداشتهای امیر اسداله اعلم , یادداشتهای امیر اسداله اعلم , امیر اسداله اعلم , محمدرضا شاه پهلوی , پهلوی , کتابهای تاریخی , تاریخ ایران , دربار شاهنشاهی پهلوی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : 29 خرداد 1393
                              دانلود کتاب مکتب های سیاسی نوشته دکتر بهاء الدین پازارگاد    >> کتابخانه کتیبه <<     www.0book.tk

 

 

این کشور بواسطه موقعیت خاص جغرافیایی که دارد در جنک دوم شکل دالان یا معبری را بین قوای متفقین پیدا کرد و در واقع بصورت یک کشور بین المللی و جهانی(کاسموپولینتنان)در آمد. مرزها برداشته شد، و پای هر قوم و نژاد و ملتی از ملل جهان در این کشور باز شده، بعضی از ایشان آزادانه بفعالیت سیاسی و نشر افکار خود پرداختند.

پس از جنگ نیز میدان نبردهای سری و علنی و سیاسی و حنگهای سرد قدرتهای بزرگ و مرکز تحریکات پشت پرده اجنبیان و جولانگاه تبلیغات ایادی خارجی و داخلی گردید، و در این کشمکش کمتر کسی است از هر طبقه، از کاسب بازاری و دهقان و دهاتی گرفته تا برسد بطبقات عالیه کشوری و نظامی ، که بشکلی از اشکال پایش بمیان این کشمکشها کشیده نشده و بطریقی وارد جنجال های سیاسی بیست سال گذشته نشده باشد، یا لااقل تماسی با این انقلابات و تحولات پیدا نکرده باشد.. افزایش تعداد اشخاص باسواد در پایتخت و شهرهای بزرگ نیز به افزایش تیراژ و تعداد انتشار جراید خبری و سیاسی و نشر مقالات و رسالات و احیانا کتب سیاسی کمک کرده، قدر مسلم این است که عده کثیری که هیچ قابل مقایسه با تعداد قبل از سال ۱۳۲۰ نیست بخواندن روزنامه ها راغب گشته، و این کار جزء عادات روزانه ایشان قرار گرفته. نمیتوان انکار کرد که بجهات فوق یک نوع بیداری سیاسی در افکار عمومی بطهور رسیده، و حوادث جنگ دوم و ده سال پس از جنگ دوم اگر زیانهای مادی و معنوی بسیار در برداشته ولی فایده بزرگ را نیز منضمن بوده و آن مسئله آشنایی افکار سیاسی است که از ضروریات اولیه زندگی هر بشر متمدن امروزی میباشد. اما با کمال تاسف، افکار سیاسی در ایران غالبا از مجاری دیقصد و منابع صاجب اغراض خاص سیاسی بدماغ(ذهن) مردم وارد گشته، نه از طریق آموزشگاه و تعلیم صحیح و منطم و کنفرانسهای آموزنده و بیدار کننده که راههای شایسته آن است.



:: بازدید از این مطلب : 1642
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : 29 خرداد 1393

دانلود کتاب داستان میخائیل سگ سیرک نوشته جک لندن               دانلود کتاب داستان میخائیل سگ سیرک نوشته جک لندن

 



:: موضوعات مرتبط: <► کتابهای داستانی و رمان ◄> , دانلود کتاب داستان میخائیل سگ سیرک نوشته جک لندن , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب داستان میخائیل سگ سیرک نوشته جک لندن , کتاب داستان میخائیل سگ سیرک نوشته جک لندن , داستان میخائیل سگ سیرک نوشته جک لندن , میخائیل سگ سیرک نوشته جک لندن , جک لندن , ,
:: بازدید از این مطلب : 1614
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : 29 خرداد 1393

دانلود دیوان اشعار طبیب اصفهانی >> کتابخانه کتیبه <<  www.0book.blog.ir

ویژگی های شعر طبیب اصفهانی ( قرن دوازدهم ) را می توان چنین بر شمرد: -انس و الفت زیاد با غم، آهنگین و روان بودن، روح دینی داشتن ،بیان حال شاعر،شرح وقایع،استفاده از ضرب المثل های رایج در میان مردم، -پند آموز بودن، استفاده فراوان از صنعت تلمیح، موجز بیانی، دارای کلمات سالم (دور از کنایه و استعاره) طبیب اصفهانی شاعر دو زبانه بوده و شعر را به فارسی و عربی می سروده است. محققان، اشعار عربی او را نیز بهای بلند داده بسیار فصیح و در حد اعجاز دانسته اند.
 
از غزل های معروف اوست :
 
غمش در نهانخانه دل نشیند
به نازی که لیلی به محمل نشیند
به دنبال محمل چنان زار گریم
که از گریه ام، ناقه در گِل نشیند
خِلد گر به پا خاری، آسان برارم
چه سازم به خاری که در دل نشیند؟
پی ناقه اش رفتم آهسته، ترسم غباری
به دامانِ محمل نشیند
مرنجان دلم را که این مرغ وحشی
زبامی که برخاست، مشکل نشیند
عجب نیست خندد اگر گل به سروی
که در این چمن پای در گِل نشیند
بنازم به بزم محبّت که آن جا گدایی
به شاهی مقابل نشیند
طبیب از طلب در دو گیتی میاسا
کسی چون میان دو منزل نشیند؟


:: موضوعات مرتبط: >>> شعر <<< , دانلود دیوان اشعار طبیب اصفهانی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود دیوان اشعار طبیب اصفهانی , دیوان اشعار طبیب اصفهانی , اشعار طبیب اصفهانی , طبیب اصفهانی , شعر , شعر فارسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2866
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : 29 خرداد 1393

   دانلود کتاب دکارت : سرگذشت رنه دکارت (René Descartes)

 

در کتاب دکارت : قدم اول نخست به مراحل مختلف زندگانی رنه دکارت اشاره شده، سپس به کمک تصاویر متعدد عقاید، افکار، اندیشه‌ها و دیدگاه‌های رنه دکارت بازگو می‌شود . ((کودکی و نوجوانی))، ((ضرورت علمی و منطقی))، ((عقل‌گرایی و تجربه‌گرایی))، ((شک دکارتی))، ((عقل‌گرایان و عقل))، ((نیاز به خداوند))، ((عقل در برابر اراده))، ((عقیده و ایمان))، ((یقینات ریاضی))، ((تعامل ذهن و بدن)) از مباحث کتاب به شمار می‌روند .



:: برچسب‌ها: دانلود کتاب دکارت : سرگذشت رنه دکارت (René Descartes) , ,
:: بازدید از این مطلب : 1788
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : 29 خرداد 1393

دانلود کتاب سارتر نوشته فیلیپ تودی

 

درباره کتاب:
در کتاب سارتر : قدم اول نخست به مراحل مختلف زندگانی ژان پل سارتر اشاره شده ، سپس به کمک تصاویر متعدد عقاید ، افکار ، اندیشه‌ها و دیدگاه‌های ژان پل سارتر بازگو می‌شود .



:: برچسب‌ها: دانلود کتاب سارتر نوشته فیلیپ تودی ,
:: بازدید از این مطلب : 1382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : 29 خرداد 1393