عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

LINK

اسپارک الکترونیک
Spark Electronic
باران عشق
Mahdiba مرغ مینا
پرنده سخنگو شهر عشق
عاشقانه ها کتاب الکترونیکی
کتابخانه مجازی کتابهای ممنوعه
صفربوک کتابهای کمیاب
0BOOK کتابهای ماندگار
0BOOKصفربوک
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دانلود کتاب کلیات شمس تبریزی    www.zerobook.lxb.ir

دانلود کتاب کلیات شمس تبریزی

دیوان شمس تبریزی یا دیوان کبیر، دیوان مولانا جلال‌الدین محمد بلخی شامل غزل‌ها، رباعی‌ها و ترجیع‌های اوست. دیوان شمس تبریزی در عُرف خاندان مولانا و سلسلهٔ مولویه در روزگاران پس از مولانا با عنوان دیوان کبیر شناخته می‌شده‌است. گویا آنچه در تداول مولویان جریان داشته‌است همان دیوان یا غزلیات بوده‌است و بعدها عنوان دیوان کبیر را بر آن اطلاق کرده‌اند. همچنین عنوان دیوان شمس تبریزی یا کلیات شمس تبریزی نیز از عنوان‌هایی است که در دوره‌های بعد بدان داده شده‌است، به اعتبار این که بخش اعظم این غزل‌ها را مولانا خطاب به شمس‌الدین تبریزی سروده‌است.
نسخه‌های مختصر و کامل این دیوان از قدیم نزد اهل ذوق و اصحاب خانقاه رواج داشته که به تناسب مجالس سماع معمولاً به ترتیب بحور وزنی اشعار بوده و پس از رواج چاپ هم با عنوان دیوان شمس تبریزی یا کلیات شمس تبریزی بارها و بارها در ایران و هند به چاپ رسیده‌است. آخرین، جامع‌ترین و درست‌ترین چاپ آن با بهره‌گیری از ۱۲ نسخه قدیمی و مهم به‌ترتیب حروف قوافی [حرف آخر بیت]، توأم با ترتیب بحور هر حرف، در ده مجلد به دست بدیع‌الزمان فروزانفر اولین بار در فاصلهٔ سال‌های ۱۳۳۶ تا ۱۳۴۵ توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شد. هفت جلد نخست از ده جلد دیوان شمس تبریزی در چاپ تصحیح‌شدهٔ فروزانفر شامل شامل غزلیات، ترجیعات و ترکیبات و انتهای جلد هفتم فرهنگ نوادر لغات دیوان و جلد هشتم شامل رباعیات و دو جلد آخر شامل فهرستهای گوناگون دیوان کبیر است که روی هم رفته شامل ۳۶۳۶۰ بیت، و دارای ۳۲۲۹ غزل و ۱۹۸۳ رباعی و ۴۴ ترجیع است.
در دیوان شمس تبریزی بعضی غزل‌ها فاقد تخلص است و بعضی خمُش، خامُش و خاموش و خمش‌کن در پایان غزل دارد که تخلص مولوی است. در حدود صد غزل یا کمتر با تخلص به نام حسام‌الدین چلبی و نیز صلاح‌الدین زرکوب دارد، و بقیهٔ غزل‌ها به نام شمس و شمس تبریز و شمس‌الحق تبریز است.



:: موضوعات مرتبط: >>> شعر <<< , دانلود کتاب کلیات شمس تبریزی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب کلیات شمس تبریزی , کتاب کلیات شمس تبریزی , کلیات شمس تبریزی , شمس تبریزی , دیوان شمس تبریزی , مولانا , مولوی , دیوان اشعار شمس تبریزی , شعر , شعر فارسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : پنج شنبه 31 تير 1395

نام کتاب : دانستنی های جنسی

نویسنده : شهناز چوپانکاره

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه : 128

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : 1,730 Kb

توضیحات : بهداشت جنسی، یکی از ضروریات زندگی با سعادت زناشوئی است. چه بسیار زناشوئی ها که در نتیجه عدم رعایت بهداشت جنسی، یا نفرت و اکراه و خیانت زن و شوهر انجامید، و یا به طلاق و جدائی منجر گشته است. همانگونه کهاگر قلب و معده و کبد خوب کار کند، شخص از سلامت خود لذت می برد در امور جنسی نیز اگر رعایت آئین خاص و پراهمیت آن بشود و بهداشت مربوط بدان مرعی گردد، زن و شوهر از ادامه زندگی جنسی با همدیگر لذت می برند و زندگی فکری دو همسر و شرکتشان در سایر جزئیات و کلیات امور حیاتی نیز به خوبی و خوشی می گذرد. در صورتیکه اگر روابط جنسی یک زن و شوهر، بر پایه توافق و تعادل صحیح نباشد و بهداشت جنسی رعایت نگردد، هرگز آن نور امید که باید از چشمان دو شریک زندگی بتابد، هرگز آن روشنی و درخشندگی که باید بر محیط زناشوئی حکمفرما باشد، در خانه دو شریک و همسر زندگی دیده نمی شود. بسیار کسان هستند که هرگز قائل به اهمیت امور جنسی نبوده و آنچه را که از راه غریزه صرف و سابقه امر و طبیعت عمل، می دانند و انجام می دهند، کافی می شمارند در صورتیکه امور جنسی و زندگی جنسی، کمال اهمیت را در زندگی بشر دارد و خیلی حساس تر و دقیق تر و عملی تر از آنست که کسانی بخواهند زمام آنرا بدست همان خواهش های آنی و اعمال کورکورانه غریزی بسپارند و دیگر ندانند که «جنسیت» در زندگی روحی و جسمی و حتی در حیات عقلانی و فکری و اجتماعی ایشان، چه تاثیرات فوق العاده دارد.



:: موضوعات مرتبط: ♂♥♀مسائل جنسی و زناشوئی♂ღ♀ , دانلود کتاب دانستنی های جنسی نوشته شهناز چوپانکاره , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب دانستنی های جنسی نوشته شهناز چوپانکاره , دانلود کتاب دانستنی های جنسی , کتاب دانستنی های جنسی , دانستنی های جنسی , بهداشت جنسی , مسائل جنسی و زناشوئی , ,
:: بازدید از این مطلب : 750
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : جمعه 25 تير 1395

دانلود کتاب افسانه های راز و خیال نوشته ادگار آلن پو

ترجمه استاد دکتر شجاع الدین شفاء

این کتاب  ترجمه دکتر شفاء (اسکن شده ) و در ایالات متحده با عنوان

Tales of Mystery and Imagination منتشر شده است.

این کتاب یکی از آثار مشهور ادبی جهان است.

کتاب مجموعه 7 داستان کوتاه از ادگار آلن پو می باشد .

دانلود کتاب افسانه های راز و خیال نوشته ادگار آلن پو  www.zerobook.lxb.ir



:: موضوعات مرتبط: <► کتابهای داستانی و رمان ◄> , دانلود کتاب افسانه های راز و خیال نوشته ادگار آلن پو , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب افسانه های راز و خیال نوشته ادگار آلن پو , دانلود کتاب افسانه های راز و خیال , کتاب افسانه های راز و خیال , افسانه های راز و خیال , شجاع الدین شفا , تولدی دیگر , دکتر شجاع الدین شفا , PDF افسانه های راز و خیال , PDF , ادگار آلن پو , ,
:: بازدید از این مطلب : 679
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : دو شنبه 21 تير 1395
نام نویسنده : جواد احشامیان و حامد حیدری
زبان : پارسی
تعداد صفحه : 465
قالب : PDF
حجم : 4.52 MB
دانلود کتاب آموزش حرفه ای ساخت اتوران – Autorun

 ساخت برنامه های چند رسانه ای و اتوران نویسی یکی از مباحث روز دنیای کامپیوتر می باشد

که افراد، شرکتها و ارگان های زیادی در سرتاسر جهان از آن بهره می برند.

حال این برنامه می تواند آموزشی، تجاری، مذهبی، تبلیغاتی و … باشد.

این نوع برنامه ها اکثراً برای اجرا از روی DVD یا CD ساخته می شوند اما

می توان از آن بر روی حافظه ی دیسک سخت نیز استفاده نمود و یا آن را به صورت برنامه ی قابل نصب ارایه کرد.

اتوران از اجزای معرفی شده توسط مایکروسافت بر روی سیستم عامل های خود می باشد

که تعیین کننده عملیاتی است برای زمانی که درایو توسط سیستم شناخته می شود.

در زمان قرارگیری لوح فشرده یا حافظه جانبی سیستم عامل به دنبال فایلی با نام autorun.inf

در شاخه اصلی می گردد و در صورت یافتن این فایل دستورات فایل را اجرا  خواهد کرد.

درون این فایل می توان دستورات متعددی از قبیل اجرای فایل خاص،

تغییر آیکون درایو، تغییر نام درایو و … را نوشت.



:: موضوعات مرتبط: ۞ کتابهای آموزشی ۞ , دانلود کتاب آموزش حرفه ای ساخت اتوران – Autorun , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب آموزش حرفه ای ساخت اتوران – Autorun , کتاب آموزش حرفه ای ساخت اتوران , آموزش حرفه ای ساخت اتوران , ساخت اتوران , آموزش کامپیوتر , کامپیوتر , آموزش نرم افزار , نرم افزار , آموزش رایانه , رایانه , AutoPlay Media Studio , ,
:: بازدید از این مطلب : 705
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : دو شنبه 21 تير 1395

مضمون و درون مایه این اثر فیودور میخاییلوویچ داستایوسکی، تحلیل انگیزه‌های قتل و تأثیر قتل بر قاتل است که نویسنده مسئله رابطه میان خویشتن و جهان پیرامون و فرد و جامعه را در آن گنجانده است. رفتار «راسکولنیکف» در این داستان را میتوان در دیگر آثار نویسنده همچون یادداشتهای زیرزمینی و برادران کارامازوف نیز مشاهده کرد، او میتواند با توجه به توانایی‌هایش کار خوبی برای خود پیدا کند درحالیکه بسیار فقیرانه زندگی میکند. و همچنین «رازومیخین» وضعیتی مشابه با او دارد ولی بسیار بهتر از او زندگی میکند و هنگامی که به راسکولنیکف کاری پیشنهاد میکند او از این کار سرباز میزند و به رغم اینکه که پلیس هیچ‌گونه مدرکی علیه او ندارد او آنها را به خود مشکوک میکند.
داستایوسکی سه بار تلاش کرد تا این اثر را از زبان شخصیت اصلی داستان روایت کند؛ نخست به شکل یادداشت‌های روزانه شخصیت اصلی، سپس به شکل اعتراف او در برابر دادگاه و سرانجام به صورت خاطراتی که او به هنگام آزادی از زندان می‌نویسد ولی در نهایت آن را به روایت سادهٔ سوم شخص مفرد که قالب نهایی رمان بود نوشت. او این داستان را از ژانویه ۱۸۶۶ تا تابستان آن سال، در نشریه «روسکی وستنیک» به چاپ رسانید. این نخستین رمان از رمانهای بزرگی است که نام داستایوسکی را در خارج از کشورش بلند آوازه ساخت. در میان آنها این رمان، شاید به سبب تأثر آنی و جذابیتی که لامحاله یک موضوع پلیسی در خواننده ایجاد میکند،‌ از همه مشهورتر و عامه‌پسندتر بوده باشد ‌و امروز هم چنین است.
بر پایه این رمان، فیلمی سینمایی به کارگردانی فیلمساز صاحبنام فنلاندی «آکی کوریسماکی» در سال 1983 میلادی تولید و در دی ماه 1387 از شبکه چهارم سیمای جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمده است.

شرح حال فئودر:
ابتدا حکم اعدام ، سپس تغییر آن به حبس ابد، هشت ماه سلول انفرادی، و سرانجام 10 سال حبس و کار اجباری درمیان جنایتکاران و زندانیان غیرسیاسی، موجب شد که داستایوسکی، نویسنده روس و یکی ازنویسندگان رئالیسم انتقادی ادبیات جهان، نه تنها به نیهلیسم اجتماعی برسد، بلکه با شخصیت های گوناگونی از انسانیت آشنا گردد و شاهد دوئالیسم و ثنویت روانی و رفتاری انسان درآن شرایط سخت و حیوانی گردد. او بعد از بازگشت از بازداشتگاههای سیبریه، چنان از نظر روانی خورد شده بود که امید به هرگونه انقلاب اجتماعی را ازدست داد و بعد  بجای سوسیالیسم آته ایستی پیشین خود ، به مسیحیت ناسیونالیستی روس پناه برد.

مضمون و درون مایه این اثر فیودور میخاییلوویچ داستایوسکی، تحلیل انگیزه‌های قتل و تأثیر قتل بر قاتل است که نویسنده مسئله رابطه میان خویشتن و جهان پیرامون و فرد و جامعه را در آن گنجانده است. رفتار «راسکولنیکف» در این داستان را می توان در دیگر آثار نویسنده همچون یادداشتهای زیرزمینی و برادران کارامازوف نیز مشاهده کرد ، او می تواند با توجه به توانایی‌هایش کار خوبی برای خود پیدا کند درحالیکه بسیار فقیرانه زندگی می کند.
* * *



:: موضوعات مرتبط: <► کتابهای داستانی و رمان ◄> , دانلود رمان جنایت و مکافات نوشته فئودور داستایفسکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود رمان جنایت و مکافات نوشته فئودور داستایفسکی , دانلود رمان جنایت و مکافات , رمان جنایت و مکافات , رمان جنایت و مکافات PDF , جنایت و مکافات PDF , جنایت و مکافات , فئودور داستایفسکی , داستایفسکی , رمان خارجی , دانلود رمان , رمان , رمان PDF , ,
:: بازدید از این مطلب : 848
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : دو شنبه 21 تير 1395
نام نویسنده : هوشنگ ابتهاج
زبان : پارسی
تعداد صفحه : 108
قالب : PDF
حجم : 334 KB
دانلود کتاب غزلیات هوشنگ ابتهاج
:::: توضیحات :

دانلود کتاب غزلیات هوشنگ ابتهاج – امیر هوشنگ ابتهاج سمیعی گیلانی (زادهٔ ۶ اسفند ۱۳۰۶، در رشت، استان گیلان)،

متخلص به «ه‍. الف سایه»، شاعر و موسیقی‌پژوه ایرانی است.

او در ۶ اسفند ۱۳۰۶ در رشت متولد شد.

پدرش آقاخان ابتهاج از مردان سرشناس رشت و مدتی رئیس بیمارستان پورسینای این شهر بود.

برادران ابتهاج عموهای او بودند. هوشنگ ابتهاج دوره تحصیلات دبستان را در رشت و دبیرستان را در تهران گذراند

و در همین دوران اولین دفتر شعر خود را به نام نخستین نغمه‌ها منتشر کرد.

ابتهاج در جوانی دلباخته دختری ارمنی به نام گالی شد که در رشت ساکن بود

و این عشق دوران جوانی دست مایه اشعار عاشقانه‌ای شد که در آن ایام سرود.

بعدها که ایران غرق خونریزی و جنگ و بحران شد، ابتهاج شعری به نام کاروان(دیرست گالیا…)

با اشاره به همان روابط عاشقانه‌اش در گیر و دار مسایل س یا سی سرود.

ابتهاج مدتی به عنوان مدیر کل شرکت دولتی سیمان تهران به کار اشتغال داشت.

سایه هم در آغاز، همچون شهریار، چندی کوشید تا به راه نیما برود؛

اما، نگرش مدرن و اجتماعی شعر نیما، به ویژه پس از سرایش ققنوس،

با طبع او که اساسا شاعری غزلسرا بود؛ همخوانی نداشت.

پس راه خود را که همان سرودن غزل بود؛ دنبال کرد.



:: موضوعات مرتبط: >>> شعر <<< , دانلود کتاب غزلیات هوشنگ ابتهاج «ه‍. الف سایه» , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب غزلیات هوشنگ ابتهاج , «ه‍ , الف سایه» , کتاب غزلیات هوشنگ ابتهاج , غزلیات هوشنگ ابتهاج , هوشنگ ابتهاج , اشعار هوشنگ ابتهاج , شعر , شعر فارسی , غزل , غزل سرای ایرانی , کتاب شعر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1079
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : دو شنبه 21 تير 1395

دانلود کتا سه رساله درباره تئوری میل جنسی نوشته زیگموند فروید   www.zerobook.lxb.ir

کتاب حاضر از جمله کتاب های است که سر و صداهای زیادی در زمان انتشار در جهان به پا کرد .
این کتاب شامل سه زیر مجموعه:

رساله اول: درباره مسائل کلی جنسی و بیماری ها و اختلالات مرتبط با این غریزه طبیعی می باشد.

رساله دوم: درباره میل جنسی در دوران کودکی تا زمان بلوغ را شامل می شود.

رساله سوم :در مورد میل جنسی در دوران بلوغ می باشد.



:: موضوعات مرتبط: ♂♥♀مسائل جنسی و زناشوئی♂ღ♀ , دانلود کتاب سه رساله درباره تئوری میل جنسی نوشته زیگموند فروید , ,
:: برچسب‌ها: دانلود سه رساله درباره تئوری میل جنسی نوشته زیگموند فروید , زیگموند فروید , دانلود سه رساله درباره تئوری میل جنسی , سه رساله درباره تئوری میل جنسی , میل جنسی , رساله درباره تئوری میل جنسی , مسائل جنسی و زناشوئی , فروید , آثار زیگموند فروید , ,
:: بازدید از این مطلب : 964
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : پنج شنبه 17 تير 1395